27 Nov 2012

Jika Asa menjadi Bara


kurasa percuma aku kembali padamu
kau tiada sisakan ruang untukku
hanya tersimpan dendam dalam dirimu
hingga aku terkapar dalam tanganmu

aku tau kau telah membagi hati
bersama membagi jiwa, bertukar rasa
kini aku tiada berarti
hanya rumput diluar taman
menatapku kau enggan
tiada harap kau kan menyapaku lagi

dan kini inilah aku
hanya berjalan tanpa tau kapan kan berhenti
mungkin esok atau lusa, kan kau dapati aku mati dalam rindu

sudahlah, untuk apa pula aku perpulang padamu pagi ini
kesia-siaan ku simpan harap ini padamu
krna asa kini telah menjadi bara
membakar raga dan sukma
hingga tiada tersisa debu

tiada guna ku simpan lagi
maka kini kubuang asa ini
dalam dentuman angin badai senja
terhempas hilang dalam kaki langit
mengusik rembulan tuk segera bangkit
hiasi malam agar tak terasa sakit

dan aku terdiam meringkih dalam sunyi..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar